Colegiul Tehnic aPetru Poni” din Onesti gazduieste antre 9-23 noiembrie prima antalnire din cadrul Proiectului bilateral lingvistic aEdutainement Spa – Rom” (Sa anvatam limbile spaniola si romana prin divertisment). Scopul proiectului este dezvoltarea competentelor lingvistice prin abordarea educatiei ca divertisment, an spiritul multilingvismului si al interculturalitatii. Un numar de 20 de elevi ai Colegiului Tehnic aPetru Poni” ampreuna cu 20 de elevi de la scoala aTony Gallardo” din Las Palmas de Gran Canaria, Spania (11 fete si 9 baieti, ansotiti de 4 profesori) participa la activitatile obisnuite ale scolii, dar si la activitati extracurriculare precum si de evaluare a proiectului. Astfel, elevii spanioli sunt prezenti la orele de curs ale claselor X-XII ale Colegiului Tehnic aPetru Poni”, precum si la ateliere de lucru pe diferite teme. Clubul Elevilor de la acest colegiu a gazduit an cadrul actiunilor proiectului ateliere de lucru pe teme de istorie, geografie, economie, tehnica moderna a computerelor. Foarte asteptat atat de elevii onesteni cat si de cei spanioli a fost atelierul de lucru pe teme de traditii culinare, alaturi de realizarea specialitatilor culinare de traditie an bucataria romana si spaniola avand loc si o dezbatere pe tema ecoalimentatiei. antre activitatile desfasurate mai mentionam si cursul intensiv de limba romana prin intermediul limbii engleze, un atelier de lucru numit aProiecte europene” precum si o serie de activitati sportive. Odata cu socializarea an familii (fiecare elev spaniol fiind gazduit de cate o familie a elevilor onesteni), oaspetii din Peninsula Iberica au putut cunoaste si frumusetile Vaii Trotusului.
an aceste zile elevii participanti an acest proiect asteapta cu multa nerabdare desfasurarea unui atelier de lucru pe teme de bioecologie si a Festivalului aSpa – Rom”, an care va fi etalata o parada a tinutelor traditionale romanesti si spaniole, confectionate de catre elevi. De asemenea, elevii spanioli vor putea cunoaste si obiective de interes national si international din Brasov. Prof. Margareta Horodinca, ce coordoneaza acest proiect finantat cu 24.000 de euro de Comisia Europeana an cadrul Programului Lifelong Learning Comenius, ne-a declarat:
[ad#stire] “Obiectivele specifice ale proiectului privesc stimularea motivatiei si capacitatii elevilor pentru anvatarea limbilor straine mai putin vorbite an Europa, ameliorarea aptitudinilor de comunicare an limbi straine, promovarea anvatamantului de calitate, inclusiv prin integrarea elevilor provenind din familii de muncitori migranti. De asemenea, dorim sa promovam dimensiunea europeana a dialogului intercultural, ancurajarea schimburilor de experienta antre parteneri, aprofundarea cunostintelor de operare cu tehnologii avansate de comunicare si desavarsirea cetateniei democrate prin cultivarea de atitudini si valori bazate pe acceptarea, aprecierea si respectul diversitatii”. Durata acestui proiect este de 2 ani (2008-2010), semnificativ fiind faptul ca actiunile cuprinse sunt anscrise an anul dialogului cultural (2008) si anul creativitatii si inovarii (2010).
Ion Moraru