PREMIERA: ce drumuri din judet a inclus Guvernul in planurile sale pana in 2020. De testare, nu de realizare!
Avem Master Plan General de Transport facut public in aprilie 2014. Avem si Lista proiectelor admise pentru testare in cadrul Master-planului General de Transport. Lista cuprinde cinci sectoare, in dreptul carora sunt trecute 530 proiecte: 227 in dreptul transportului rutier, 136 – transport feroviar, 72 – transport naval, 83 transport aerian, 12 transport intermodal. Onesti Expres va prezinta in premiera pentru presa locala planul Guvernului pentru judetul Bacau in perioada 2014 – 2020 in ceea ce priveste transportul rutier.
Din 227 proiecte, doar sapte-s pentru Bacau. Atentie, insa. Prezenta proiectelor in Master Planul General de Transport nu garanteaza si implementarea lor. Ele urmeaza sa fie „testate”. „M-a anuntat astazi ministrul Sova (ministrul Transporturilor – n. red.) ca, in sfarsit, Master Planul de transport, lista proiectelor considerate admise pentru Master Planul de transport – e vorba de 530 de proiecte, transport rutier, feroviar, naval, aerian si intermodal – vor fi puse in dezbatere publica si, pe baza acestora, Romania va transmite mai departe catre Comisia Europeana proiectele concrete, dupa dezbatere publica si dupa toate procedurile”, a declarat prim-ministrul Victor Ponta imediat dupa ce documentele au fost facute publice.
Pasajului subteran din Onesti i s-a pus cruce: lipseste din planurile Guvernului
Prezenta judetului Bacau in lista care vizeaza transportul rutier se poate traduce in cateva cuvinte prin: autostrada, varianta ocolitoare, patru drumuri nationale si un pod. E vorba de Autostrada Brasov – Bacau, Varianta ocolitoare a municipiului Bacau, modernizarea DN 11 Brasov-Onesti-Bacau, DN 15 Piatra-Neamt – Bacau (km 313 + 000 – km 373+931), DN 2 G Bacau – Onesti (km 4+000 – km 55 + 219), DN 12 A Miercurea Ciuc – Onesti (km 0 +200 – km 114+600), dar si despre Consolidare si reparatii pod pe DN 11 (km 115 + 406) la Oituz. Practic, la nivel de judet in strategia Guvernului nu apare nici o noutate, despre toate obiectivele din lista de mai sus vorbindu-se la fiecare campanie electorala. Unul dintre cele mai importante obiective noi ar fi fost Pasajul subteran din Onesti, de la iesirea spre Bacau, o investitie a carei lipsa din planurile Guvernului o trece oficial pe linie moarta, in conditiile in care cu siguranta ar depasi ca valoare podul de la Oituz, care exista in planuri.
La capitolele „Transport feroviar” si „Transport aerian”, Bacaul apare in dreptul modernizarii liniilor Bacau – Pascani si Focsani – Bacau „pentru atingerea unor viteze sporite” si in dreptul Aeroportului International „George Enescu” cu „extinderea terminalului de pasageri” si „modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport aerian, cresterea capacitatii portante a pistei de decolare-aterizare si a suprafetelor de miscare”.
Iasi vs Bacau
Conform analizei Ziarul de Iasi, in Lista proiectelor admise pentru testare in cadrul Master-planului General de Transport judetul Iasi se regaseste cu 20 „posibile investitii”: „proiectele vizeaza autostrada Iasi – Targu Mures, doua poduri peste Prut, doua drumuri nationale, trei sosele de centura, linii de cale ferata si proiecte de modernizare a Aeroportului”, scrie Ziarul de Iasi.
Teodora Ciuraru
#3 : 07/05/2014, 11:31
Ultima modificare: 07/05/2014, 22:46 – user
#2 : 05/05/2014, 20:24
Ultima modificare: 06/05/2014, 16:01 – user
#1 : 05/05/2014, 11:00
Ultima modificare: 05/05/2014, 18:36 – user