Cu mai bine de o saptamana in urma presa judeteana nota ca “Prefectul de Bacau va emite ordin de incetare a mandatului pentru toti primarii si consilierii din judet care au fost condamnati la inchisoare cu suspendare. Institutia Prefectului a trimis adrese secretarilor comunelor, oraselor si municipiilor, cerandu-le date privind situatia alesilor. Dorian Pocovnicu, prefect al jud. Bacau a declarat: “Am demarat procedurile pentru verificarea situatiei primarilor si consilierilor care sunt vizati de hotararea Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ). Secretarii tuturor unitatilor administrativ teritoriale din judet vor comunica Prefecturii daca au astfel de cazuri, iar acolo unde se dovedeste ca exista alesi locali condamnati cu suspendare, acestia isi vor pierde mandatul”. Intre primarii care ar putea intra sub incidenta deciziei ICCJ se numara Laurentiu Neghina, primarul municipiului Onesti, Eugen Antica, primarul comunei Prajesti, cei doi fiind condamnati la opt luni de inchisoare cu suspendare in dosarul «mita la Bac», si Cristinel Bostan, primarul comunei Sascut, condamnat la doi ani de inchisoare cu suspendare pentru ultraj, prin hotarare definitiva, si la sase luni intr-un dosar de conflict de interese, in ultimul hotararea nefiind definitiva”. Dupa cum a declarat secretarul municipiului Onesti, juristul Daniel Spanu, “vineri 12 iunie a fost primita adresa de la Institutia Prefectului Bacau, cu privire la existenta Deciziei 18 din 8 iunie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, prin care se mentioneaza ca alesii locali care au condamnari prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la pedeapsa privativa de libertate, cu suspendare conditionata sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 393 din2004, privind statutul alesilor locali. Aceasta lege prevede la art.15, litera e, incetarea mandatului alesului local. La nivelul Onestiului in aceasta situatie se afla primarul municipiului, Victor Laurentiu Neghina. Am intocmit referat si in ziua de 15 iunie l-am inaintat Prefecturii Bacau sa analizeze si sa vada daca sunt indeplinite conditiile de emitere a Ordinului de incetare a mandatului. Exista opinii «pro si contra» cu privire la savarsirea infractiunii, pedeapsa lui Victor Laurentiu Neghina fiind de 8 luni cu suspendare iar pana in acest moment pedeapsa ar trebui sa fie executata. Daca se va emite ordinul viceprimarul preia atributiile primarului iar un consilier local e numit viceprimar”. Secretarul municipiului Onesti, Daniel Spanu a mai declarat ca “legea prevede ca mandatul primarului interimar sa fie de 90 de zile, dupa care trebuie organizate alegeri insa fiind mai putin de un an pana la alegerile locale din 2016, nu cred ca la expirarea acestui termen va avea loc scrutinul electoral pentru alegerea primarului municipiului. Pot interveni insa multe schimbari deoarece dupa cum sunt aliantele politice, acestea se fac si se desfac!”
In culisele unei demisii…
In timp ce la Primaria municipiului se astepta din moment in moment Ordinul de la Prefectura Bacau, miercuri 17 iunie la Onesti viceprimarul Nicolae Gnatiuc si-a anuntat demisia din functia pe care o ocupa. El a declarat ca “in urma informatiilor conform carora exista posibilitatea ca Laurentiu Neghina sa nu isi poata duce la bun sfarsit mandatul de primar si pentru a respecta votul cetatenilor exprimat in urma cu trei ani, azi, 17 iunie, mi-am inaintat demisia din functia de viceprimar. Consider ca acest gest este unul de onoare, un gest de respect pentru onesteni si pentru parteneriatul de coalitie cu UNPR”. Desi “e un moment trist” in cariera sa politica depunerea demisiei din functia de viceprimar, Nicolae Gnatiuc nu a pierdut momentul pentru “a multumi” biroului de conducere al PSD Onesti “pentru sprijinul neconditionat acordat in acesti ani si angajatilor de la Primaria Onesti pentru foarte buna colaborare, de pana in momentul de fata. Tuturor celor care m-au sustinut ii asigur ca voi ramane in continuare alaturi de Onesti si de onesteni”. Nicolae Gnatiuc a mai mentionat: “Sunt un om responsabil ce respecta toate angajamentele facute in 2012, eu fiind numit viceprimar cu sustinerea UNPR. L-am informat pe Laurentiu Neghina asupra demisiei mele si nu imi doresc sa obtin functia de primar in urma unei decizii a Prefecturii Bacau”. Dupa cum arata toate speculatiile din mediul politic onestean, demisia din functia de viceprimar a lui Nicolae Gnatiuc, lasa loc alegerii unui alt viceprimar (de aproape doua saptamani vorbindu-se ca pentru acest post ar fi propus Alexandru Cristea, de la UNPR). Acesta ar urma sa devina primar interimar, in locul lasat liber de catre Laurentiu Neghina. “Speculatiile” merg mai departe, in municipiul de pe Trotus vorbindu-se deja ca dupa implinirea acestui fapt… Nicolae Gnatiuc ar fi propus pentru a redeveni viceprimar al Onestiului! Desi in zona Onestiului se zvoneste ca presiuni imense au fost facute pentru ca UNPR-ul, prin Alexandru Cristea, sa fie la conducerea Primariei municipiului, este de urmarit votul ce-l vor da consilierii locali onesteni la sedinta din 22 iunie. In pofida multumirilor adresate colegilor social – democrati din Biroul Organizatiei PSD Onesti de Nicolae Gnatiuc, consilierii locali ai acestui partid vor vota din constiinta sau conform “strategiei” de stingere a unor presiuni? Desi acum se afla, prin coalitia PSD – UNPR de aceeasi parte a baricadei, totusi la momentul alegerilor din anul 2012, aceste forte politice au fost antagonice, onestenii prin vot sanctionand politica social – democrata a PSD-ului. Acum cei mai vajnici membri ai acestui partid din Onesti (care s-a inscris a fi mereu o forta de luat in seama), se simt tradati atat prin gestul viceprimarului Nicolae Gnatiuc cat si prin tot ceea ce se pune la cale pe plan local, in favoarea UNPR.
Conjunctura
Ordinul dat de Prefectura Bacau pentru incetarea mandatului de primar al lui Laurentiu Neghina a ajuns la Onesti in cursul zilei de vineri 19 iunie si desi pentru luni 22 iunie era convocata o sedinta a Consiliului Local, la care multe proiecte de hotarare aveau ca initiator pe primarul destituit din functie, ca “printr-o minune” la aceasta intrunire au devenit initiatori grupul consilierilor PSD si UNPR (Agapi Mircea, Alexe Corina, Antohe Marica Loredana, Brinzaniuc Adrian, Buzdugan Vasile, Gnatiuc Nicolae, Jitcovici Vicentiu Aurelian, Lazar Aurel, Lemnaru Emil, Oprea Danut, Stan Lucian, Sergentu Adrian, Tofan Ioan). Astfel, alesii locali onesteni vor lua act de demisia viceprimarului Nicolae Gnatiuc si vor alege un nou viceprimar. Demn de remarcat este faptul ca ordinea de zi a acestei sedinte a fost suplimentata cu un nou punct, cu Proiectul de hotarare privind delegarea unui consilier local care va indeplini temporar atributiile viceprimarului municipiului Onesti pe perioada in care acesta indeplineste atributiile specifice functiei de primar. Aceasta sedinta a Consiliului Local Onesti se anunta a fi cea mai incinsa din actuala legislatura. Secretarul municipiului Onesti, Daniel Spanu a declarat ca “niciodata nu s-a intamplat o asemenea situatie la Primaria municipiului, ca primarul ales, Victor Laurentiu Neghina sa isi piarda mandatul , el avand o condamnare prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva”. Daca onestenii isi exprima nemultumirea pentru “toata mizeria ce se intampla, datorata lui Victor Laurentiu Neghina, ce a fost implicat in dosarul «Mita la Bacalaureatul» de la Podu Turcului” , fostul edil – sef al Onestiului , a afirmat pe o retea de socializare:” Pentru a nu mai exista niciun fel de suspiciune sau semn de intrebare, va informez oficial ca vineri 19 Iunie, printr-un ordin al prefectului, mi-am incetat de drept mandatul de primar al Municipiului Onesti. Masura vine in urma unei sentinte penale pronuntata in 29.02.2012, cu trei luni inainte de alegerile pentru functia de primar, pentru o presupusa fapta de cumparare de influenta, cand am fost condamnat la 8 luni de inchisoare cu suspendare fara interzicerea dreptului de a alege si a fi ales. Daca eu ramasesem cel mai corupt politician din sistem, ma inclin in fata clasei politice din Romania!”. Copresedintele PNL Onesti, Constantin Lazar, a atras atentia ca suspendarea din functie a lui Victor Laurentiu Neghina trebuia ca sa aiba loc mai demult. ” Pare foarte clar ca mandatului primarului Neghina s-a incheiat, inclusiv sefii lui de la partid spun ca «trebuie aplicata legea». Asta e, unii au spus de foarte multa vreme ca se va ajunge aici, pacat ca cine trebuia sa ia decizii a interpretat legea cum a avut chef. Onestiul va avea un primar interimar, apoi un nou primar”, a declarat Constantin Lazar, copresedinte al PNL Onesti. Victor Laurentiu Neghina a fost puternic criticat si de un reprezentant onestean ce vegheaza la aplicarea hotararilor justitiei, care a mentionat: “Laurentiu Neghina nu s-a abtinut ca prin persoane interpuse, sa implice una din firmele sale in afaceri cu Primaria, «imprumutand» inabil din cutumele altor edili o practica paguboasa, ceea ce dovedeste ca verticalitatea clamata in campanie a fost doar de circumstanta. Dupa ce Inalta Curte de Casatie si Justitie a lamurit problema aplicarii efectelor sentintelor / deciziilor penale pentru fapte de coruptie aplicabile alesilor locali, Laurentiu Neghina ar fi trebuit sa accepte «sine die» situatia, fara a se implica in jocuri de culise intense, politicianiste, pentru a-si promova unul din pupilii sai, interfata de conjunctura, spre o demnitate care prezuma votul meu si al tau! Or, asta e o mare bila neagra pentru cetateanul Laurentiu Neghina si probeaza meteahna veche a alesilor nostri:tinerea cu dintii de scaun, indiferent de mijloace!” Onesti Expres
#5 : 26/08/2015, 19:26
DOAMNA INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL, Subsemnatul,DOBREA VIOREL,cetățean român cu domiciliul în Comuna Sascut,Sat Berești,județul Bacău,având CNP:1731125040042,cunoscând faptul că,obiectivul general al Departamentului Economico-Financiar și Administrativ al Serviciului Contabilitate din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bacău este reprezentat de asigurarea administrării fondurilor publice în mod economic, eficient și eficace, protejarea patrimoniului instituțional și a informațiilor economice și financiare ,precum și calitatea documentelor financiar-contabile, respectarea legalității și a principiilor liberei concurențe în achizițiile publice ,inclusiv producerea în timp util de informații de încredere referitoare la segmentul financiar, economic și administrativ, necesare deciziilor de management ale conducerii instituției de învățământ.,în baza OUG 63/2013 pentru modificarea OUG 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție,dar și Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție și continuând cu Ordonanța de Urgență nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție,formulez următoarea SESIZARE,pentru ca INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN BACĂU,prin intermediul Compartimentului AUDIT INTERN din cadrul Serviciului de Contabilitate al I.Ș.J Bacău ,să desfășoare mai multe anchete de control pe AUDIT INTERN pentru comiterea unor grave infracțiuni de corupție, asimilate și în legătură directă cu acestea.Vă solicit prin prezenta SESIZARE ,ca dumneavoastră,în calitate de inspector școlar general în cadrul INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN BACĂU,prin intermediul Serviciului Contabilitate și Plan Salarizare,să investigheze de urgență următoarele categorii de infracțiuni grave de criminalitate economico-financiară,care se produc la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Școlii Gimnaziale Sascut,despre care voi face referire detaliată în rândurile de mai jos.Având cunoștință de faptul că,Direcția Națională Anticorupție,prin intermediul Serviciului Teritorial Bacău este o structură complexă ,iar procurorii direcției sunt sprijiniți în activitatea de urmărire penală de ofițeri și agenți de poliție judiciară, precum și de specialiști cu înaltă calificare în domeniile economic, financiar, bancar, vamal, informatic și în alte domenii,vă solicit în mod expres ,ca în timpul începerii și derulării anchetelor de control,aceștia să își desfășoare activitatea în cadrul unor echipe operative complexe, sub directa conducere, supraveghere și control a procurorului-șef,însoțit de experți ai Compartimentului AUDIT INTERN din cadrul I.Ș.J. BACĂU, pentru a spori eficiența și calitatea anchetelor penale.Revenind la categoriile majore de infracțiuni grave ce țin de fenomenul criminalității economico-financiare,care se produc la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Școlii Gimnaziale Sascut,dar și a Primăriei și Consiliului Local Sascut,vă solicit să dispuneți ca aceste anchete de control pe AUDIT INTERN,de ordin penal, care au scopul de a constata infracțiunile de corupție mare și medie de macrocriminalitate economică și financiară , să fie realizate și cu sprijinul altor autorități cu atribuții de control și anume: GARDA FINANCIARĂ BACĂU,AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ BACĂU,DEPARTAMENTUL DE LUPTĂ ANTI-FRAUDĂ BACĂU, ,INSPECTORATUL JUDEȚEAN DE POLIȚIE BACĂU,dar și alte instituții abilitate în realizarea unor controale de mare amploare în domeniul auditului intern,de exemplu,CURTEA DE CONTURI BACĂU. Prin urmare,vă solicit,prin prezenta SESIZARE,ca dumneavoastră,în calitate de INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL AL INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN BACĂU,să dispuneți imediat,prin intermediul Departamentului Economic-Financiar și Administrativ din cadrul Serviciului CONTABILITATE ȘI PLAN SALARIZARE din cadrul I.Ș.J BACĂU,începerea unor anchete de control pe AUDIT INTERN,penale, de mare amploare în legătură cu REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE SASCUT PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII ( în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE SASCUT SAT- STRUCTURĂ PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII( devizul de 800 milioane lei vechi nu se justifică la capitolul execuție faptică ci numai în acte; și în acest caz, vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE PĂNCEȘTI- STRUCTURĂ PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII (în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de bunuri mobile etc),PROIECTUL DE CONSTITUIRE A UNUI AFTER SCOOL LA PĂNCEȘTI,PRIN GRĂDINȚA CU PROGRAM PRELUNGIT( în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),CONSTRUIREA MAGAZIEI PENTRU CENTRALA CU GAZ METAN DE LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ SASCUT TÂRG,unde devizul de lucrări și materiale de construcție plus manoperă ajunge la fulminanta sumă de 800.000.000 lei vechi(în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor din bugetul Consiliului Local al Primăriei Sascut,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de materiale de construcție plus manoperă etc),SITUAȚIA BUNURILOR DE INVENTAR CARE AU INTRAT ÎN PATRIMONIUL ȘCOLII SASCUT TÂRG ÎNAINTE DE EFECTUAREA LUCRĂRILOR DE REABILITARE…..de ex- centrala pe gaz luată de PAVELESCU pentru mici reparații de la SALA DE SPORT,caloriferele din fontă,țevile și coloana de apă și canalizare de la Școala Generală Sascut Târg,materialele de la acoperiș rămase- de ex-căpriori,grinzi,tablă,sau ușile metalice intrare-ieșire de la parter,etajul 1,2și 3,parchetul nou nouț și ușile cumpărate prin banii de la Fondul Clasei și Fondul Școlii de către membrii Comitetelor de Părinții și lista e imensă continuând la nesfârșit…scaunele și mesele din laboratoarele de BIOLOGIE ȘI CHIMIE ,AEL etc.SUNT CAZURI GRAVE DE FURT CALIFICAT ȘI DE COMPLICITATE LA FURT CALIFICAT,ÎNȘELĂCIUNE,DELAPIDARE A UNOR BUNURI CE APARȚIN UNUI PATRIMONIU INSTITUȚIONAL.La gardul de împrejmuire al Școlii Gimnaziale Sascut,deși în contractul de prestări-servicii încheiat cu firma privată de la Adjud,prin dl patron Ifrim Dan se prevedea faptul că,manopera la execuția lucrării de investiții va fi făcută de angajații firmei,totuși,lucrarea a fost executată de către personalul nedidactic al instituției de învățământ,deși,în mod legal și corect, acești muncitori trebuiau să-și respecte fișa postului pentru atriibuțiile ce le reveneau .Dar întrebarea este! Cine a încasat banii pentru manoperă,deoarece muncitorii Școlii Gimnaziale din Sascut au realizat execuția!Cine a luat acești bănuți alocați pentru manoperă! Printr-un control de audit intern de mare amploare ce poate fi făcut la realizarea acestei lucrări de investiții se poate verifica foarte ușor cine a încasat acești bani.Lucrul cel mai grav este că,muncitorii de întreținere,șoferii,centraliștii și îngrijitorii Școlii Gimnaziale Sascut au efectuat o lucrare de investiții,ce a presupus un grad de calificare sporit,fără să fie remunerați .De ce în contractul cu firma privată s-a prevăzut și suma pentru manoperă,dacă muncitorii societății de la Adjud a lui Ifrim Dan,nu au montat ei gardul.CINE A ÎNCASAT BĂNUȚII! VOM AFLA ȘI ACEST LUCRU ÎN PERIOADA URMĂTOARE prin intermediul anchetelor DNA,SERVICIUL TERITORIAL BACĂU ȘI PARCHETUL DE PE LÂNGĂ JUDECĂTORIA BACĂU!!!De asemenea,la Grădinița cu Program Normal din Sascut,la proiectul de reabilitare prin fonduri europene s-au cheltuit 1.800.000 lei vechi,care nu se justifică la capitolul execuție faptică ci numai în acte; și în acest caz, vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor ,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș etc. Din păcate, directorul adjunct nici nu are specimen de semnătură pentru actele instituției.Contractul de prestări -servicii între firma lui Ifrim Dan și Școala Gimnazială Sascut nu putea fi contrasemnat între un om cu drept de semnătură,așa cum e patronul acelei firme din Adjud și un om care nu e abilitat cu specimen de semnătură din partea Școlii Gimnaziale Sascut,așa cum e adjunctulContractul cu firma de la Adjud a fost semnat între Ifrim Dan,patronul firmei și doamna directoare Sandu Ionela.Așadar,adjunctul nu a avut drept de semnătură,prin împuternicire directă de la doamna director Sandu Ionela.Acest lucru necesită completarea unui formular tip între cel împuternicit și cel care pleacă în concediu de odihnă,concediu medical etc Printr-un control de mare amploare pe audit intern din partea Serviciului Contabilitate al IȘJ Bacău se poate stabili clar cine a greșit aici.Ceea ce este foarte ciudat în legătură cu efectuarea acestei lucrări de investiții e că,nici o persoană din cadrul Secretariatului și a Serviciului Contabilitate din cadrul Școlii Gimnaziale Sascut,nu a avut posibilitatea de a vedea acel contract semnat între Ifrim Dan și Sandu Ionela,directoarea instituției școlare.Adjunctul nici măcar nu a văzut vreodată acel contract de prestări –servicii,deși, în mod normal,toate lucrările de modernizare și dezvoltare a infrastructurii școlare intrau,de drept,în fișa postului său.În afară de Apostol Constantin,administratorul public local din cadrul Primăriei Sascut și Bostan Cristinel,primarul suspendat pentru condamnări penale,Sandu Ionela,directoarea Școlii,nimeni nu a avut acces la încheierea acestui contract de prestări-servicii.Fiecare poate să tragă concluzia cum crede.Cei care au fost directori,contabili,administratori,secretari, ar fi bine să își asume răspunderea pentru buna gestionare a acelui inventar al Școlii Gimnaziale Sascut Târg.Drept urmare,vă solicit ca,la efectuarea acestor anchete penale de control pe AUDIT INTERN ,să fiu pus și în situația de a aduce și alte probe incriminatorii,care să confirme veridicitatea comiterii cu intenție vădită a acestor infracțiuni grave de criminalitate economico-financiară,ce s-au produs la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Școlii Gimnaziale Sascut,dar și a Primăriei și în mod implicit, a Consiliului Local Sascut. Ca reprezentant direct al comunității locale din Comuna Sascut, vă solicit ,de urgență, să dispuneți prin intermediul Serviciului Descentraliz[rii Instituționale din cadrul I.Ș.J.Bacău,schimbarea din funcția de director prim a doamnei prof.SANDU IONELA,din cauza abuzurilor și neregulilor grave în exercitarea actului managerial,și numirea în această funcție de conducere,îndrumare și control a domnului profesor PASCU ION,deoarece instituția școlară are nevoie de ORDINE,DISCIPLINĂ ȘI O BUNĂ ORGANIZARE A ACTIVITĂȚII DIDACTICE…
26.08.2015 Dobrea Viorel
Tel:0748/617.620
Doamnei Inspector Școlar General din cadrul I.Ș.J BACĂU,Prof.Theodora Șotcan.
johanes
#4 : 28/06/2015, 10:19
In Sfaesit!!! O decizie cu Adevarat dreapta. Astea datorita Domnului Presedinte Johanes. Sa Se Faca Dreptate, Nu am vzut Niciunde in europa un primar sa stea in functie dupa ce detine Dosar Penal!!! Felicitari DNA si Domnului De La Bacau!!!
Onestean
#3 : 23/06/2015, 11:04
In sfirsit! Refuz sa cred ca onestenii nu mai au in rindurile lor oameni cinstiti si gospodari, dedicati obstei si nu intereselor proprii. Acest individ primitiv a fost o rusine pentru Onesti, oras recunoscut (cel putin in trecut) pentru densitatea mare de intelectuali.
ion chiriac
#2 : 22/06/2015, 18:37
CĂTRE DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE STRUCTURA CENTRALĂ BUCUREȘTI În atenția Doamnei Procuror Șef , LAURA CODRUȚA KOVEȘI, Subsemnatul,DOBREA VIOREL,cetățean român cu domiciliul în Comuna Sascut,Sat Berești,județul Bacău,având CNP :1731125040042,cunoscând faptul că,obiectivul general al Departamentului Economico-Financiar și Administrativ din cadrul Serviciului Teritorial Bacău al Direcției Naționale Anticorupție este reprezentat de asigurarea administrării fondurilor publice în mod economic, eficient și eficace, protejarea patrimoniului și a informațiilor economice și financiare ,precum și calitatea documentelor contabile, respectarea legalității și a principiilor liberei concurențe în achizițiile publice ,inclusiv producerea în timp util de informații de încredere referitoare la segmentul financiar, economic și administrativ, necesare deciziilor de management ale conducerii instituției.,în baza OUG 63/2013 pentru modificarea OUG 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție,dar și Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție și continuând cu Ordonanța de Urgență nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție,formulez următoarea SESIZARE,pentru ca DNA,prin intermediul Serviciului Teritorial Bacău ,să desfășoare mai multe urmăriri penale pentru infracțiuni de corupție, asimilate și în legătură directă cu acestea. Având în vedere faptul că,modificările succesive ale legislației actuale au vizat ca această structură specializată pe care o conduceți să se ocupe numai de combaterea faptelor de corupție de nivel înalt și mediu, vă solicit prin prezenta SESIZARE ,ca DNA, prin intermediul Serviciului Teritorial Bacău ,să investigheze de urgență următoarele categorii de infracțiuni grave de criminalitate economico-financiară,care se produc la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Primăriei Sascut,dar și a Consiliului Local Sascut,despre care voi face referire detaliată în rândurile de mai jos.Având cunoștință de faptul că,Direcția Națională Anticorupție,prin intermediul Serviciului Teritorial Bacău este o structură complexă. ,iar procurorii direcției sunt sprijiniți în activitatea de urmărire penală de ofițeri și agenți de poliție judiciară, precum și de specialiști cu înaltă calificare în domeniile economic, financiar, bancar, vamal, informatic și în alte domenii,vă solicit în mod expres ,ca în timpul începerii și derulării anchetelor de control,aceștia să își desfășoare activitatea în cadrul unor echipe operative complexe, sub directa conducere, supraveghere și control a dumneavoastră în calitate de procuror-șef, pentru a spori eficiența și calitatea anchetelor penale.Revenind la categoriile majore de infracțiuni grave ce țin de fenomenul criminalității economico-financiare,care se produc la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Primăriei Sascut,dar și a Consiliului Local Sascut,vă solicit să dispuneți ca aceste anchete penale, care au scopul de a constata infracțiunile de corupție mare și medie de macrocriminalitate economică și financiară , să fie realizate și cu sprijinul altor autorități cu atribuții de control și anume: GARDA FINANCIARĂ BACĂU,AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ BACĂU,DEPARTAMENTUL DE LUPTĂ ANTI-FRAUDĂ BACĂU,SERVICIUL AUDIT INTERN DIN CADRUL INSPECTORATULUI ȘCOLAR BACĂU,INSPECTORATUL JUDEȚEAN DE POLIȚIE BACĂU,dar și alte instituții abilitate în realizarea unor controale de mare amploare în domeniul auditului intern,de exemplu,CURTEA DE CONTURI BACĂU. Prin urmare,vă solicit,prin prezenta SESIZARE,ca dumneavoastră,în calitate de PROCUROR ȘEF,să dispuneți imediat,prin intermediul Departamentului Economic-Financiar și Administrativ al Secției de Combatere a Corupției,dar și prin Secția de Combatere a Infracțiunilor Conexe Infracțiunilor de Corupție,începerea unor anchete penale de mare amploare în legătură cu REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE SASCUT PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII ( în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECTS și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE SASCUT SAT- STRUCTURĂ PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII( devizul de 800 milioane lei vechi nu se justifică la capitolul execuție faptică ci numai în acte; și în acest caz, vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECTS și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc), ), REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE PĂNCEȘTI- STRUCTURĂ, PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII (în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECTS și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de bunuri mobile etc),PROIECTUL DE CONSTITUIRE A UNUI AFTER SCOOL LA PĂNCEȘTI,PRIN GRĂDINȚA CU PROGRAM PRELUNGIT( în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECTS și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),CONSTRUIREA MAGAZIEI PENTRU CENTRALA CU GAZ METAN DE LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ SASCUT TÂRG,unde devizul de lucrări și materiale de construcție plus manoperă ajunge la fulminanta sumă de 800.000.000 lei vechi(în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor din bugetul Consiliului Local al Primăriei Sascut,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECTS și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de materiale de construcție plus manoperă etc),SITUAȚIA BUNURILOR DE INVENTAR CARE AU INTRAT ÎN PATRIMONIUL ȘCOLII SASCUT TÂRG ÎNAINTE DE EFECTUAREA LUCRĂRILOR DE REABILITARE…..de ex- centrala pe gaz luată de PAVELESCU pentru mici reparații de la SALA DE SPORT,caloriferele din fontă,țevile și coloana de apă și canalizare de la Școala Generală Sascut Târg,materialele de la acoperiș rămase- de ex-căpriori,grinzi,tablă,sau ușile metalice intrare-ieșire de la parter,etajul 1,2și 3,parchetul nou nouț și ușile cumpărate prin banii de la Fondul Clasei și Fondul Școlii de către membrii Comitetelor de Părinții și lista e imensă continuând la nesfârșit…scaunele și mesele din laboratoarele de BIOLOGIE ȘI CHIMIE ,AEL etc.SUNT CAZURI GRAVE DE FURT CALIFICAT ȘI DE COMPLICITATE LA FURT CALIFICAT,ÎNȘELĂCIUNE,DELAPIDARE A UNOR BUNURI CE APARȚIN UNUI PATRIMONIU INSTITUȚIONAL…cei care au fost directori,contabili,administratori,secretari, ar fi bine să își asume răspunderea pentru buna gestionare a acelui inventar al Școlii Gimnaziale Sascut Târg.Un alt caz de corupție îl constituie și REALIZAREA PROIECTELOR DE REABILITARE A CĂMINELOR CULTURALE DIN SATELE BEREȘTI,SASCUT SAT ȘI PĂNCEȘTI,unde devizele cu valoare foarte mare nu se justifică la capitolul execuție faptică ci numai în acte; și în acest caz, vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale.De asemenea,un caz grav de corupție privește și REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE A DRUMULUI COMUNAL CE LEAGĂ VALEA NACULUI DE SASCUT SAU A DRUMULUI COMUNAL DE LA SASCUT TÂRG- PĂNCEȘTI,PROIECTUL DE REABILITARE A STADIONULUI COMUNAL, PROIECTUL DE REABILITARE A STAȚIEI DE EPURARE E DEJECȚIILOR,REZERVORUL DE STOCARE A MOTORINEI DE LA S.C.DRAGOLIVV SERVICE SRL SASCUT,UNDE 43 DE TONE MOTORINĂ AU FOST SUSTRASE ILEGAL DIN BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI ALE INSTITUȚIEI PRIMĂRIEI COMUNEI SASCUT,GARDUL DE ÎMPREJMUIRE AL ȘCOLII SASCUT TÂRG,SUSTRAGEREA AJUTOARELOR ÎN ALIMENTE VENITE DE LA UNIUNEA EUROPEANĂ PENTRU VETERANI,VĂDUVE DE VETERANI ȘI ORFANI DE RĂZBOI,DE CĂTRE ADMINISTRATORUL PUBLIC LOCAL DL APOSTOL CONSTANTIN, BORȚUN AUREL,BĂDIȚA DORU ,UNGUREANU VALENTIN și alte cazuri multiple de corupție,care au aceeași gravitate penală .Drept urmare,vă solicit ca,la efectuarea acestor anchete penale de control ,să fiu pus și în situația de a aduce și alte probe incriminatorii,care să confirme veridicitatea comiterii cu intenție vădită a acestor infracțiuni grave de criminalitate economico-financiară,ce s-au produs la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Primăriei Sascut,dar și a Consiliului Local Sascut.Atât declar,susțin și semnez. 22.06.2015 DOBREA VIOREL, Tel 0748/617.620
ypse
#1 : 22/06/2015, 16:41
Neghina , daca cei care l-au promovat si sustinut, Vreme si ai lui, ar fi fost responsabili nici nu ar fi trebuit sa candideze atata timp cat sentinta era data deja cand si-a inscris candidatura dar lor nu le pasa de Onesti , ei voiau sa ajunga la banii onestenilor si pentru asta s-au folosit de un condamnat. Incetarea mandatului trebuia facuta imediat dupa ce a fost data sentinta ICCJ dar cei din prefectura s-au angrenat in combinatii politicianiste.Pentru a-si mai repara din vina pe care o are fata de onesteni prefectura trebuie sa organizeze de indata alegeri pentru un primar legitim.