Onesti Expres logo
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Politic
  • Educatie
  • Social
  • Sport
  • Altele…
    • Diverse
    • Eveniment
    • Editorial
    • Interviu
    • Reportaj
No Result
View All Result
Onesti Expres
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Politic
  • Educatie
  • Social
  • Sport
  • Altele…
    • Diverse
    • Eveniment
    • Editorial
    • Interviu
    • Reportaj
No Result
View All Result
Onesti Expres Alt
No Result
View All Result

Autostrada pe langa Onesti: „Daca se face prea tarziu, va gasi un Onesti pustiit!”

Onesti Expres by Onesti Expres
12/09/2013
in Actualitate
0
Autostrada pe langa Onesti: „Daca se face prea tarziu, va gasi un Onesti pustiit!”
12
SHARES
89
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ministrul Liviu Dragnea
Autostrada Bacau – Onesti – Brasov – Sibiu, anuntata de vicepremierul Liviu Dragnea. Realizarea investitiei face parte din pachetul aflat in negociere cu Comisia Europeana. „Avantajele sunt inestimabile. Facem legatura cu Coridorul european, cu granita de vest. Abia atunci am putea spune ca suntem atractivi din punct de vedere industrial,” declara pentru Onesti Expres Stefan Martin, presedintele PDL Onesti. Insa ritmul de constructie din acest an nu ne ofera sperante prea mari cu privire la realizarea acestei investitii intr-un orizont de timp rezonabil. „Administratia locala nu are nici o informatie in acest sens.” spune Nicolae Gnatiuc, viceprimarul municipiului Onesti. „Autostrada e o sansa pentru platforma industriala, care va castiga prin economiile facute in ceea ce priveste transportul marfurilor, dar important e ca Onestiul sa nu fie distrus de tot inainte de a se taia panglica”, subliniaza omul de afaceri Constantin Lazar, presedintele PNL Onesti.

Conform hotnews.ro, vicepremierul Liviu Dragnea a declarat ca va exista atat o autostrada de la Sibiu la Brasov, care va ajunge pana la urma in Bacau, cat si una de la Sibiu la Pitesti. „Este posibil ca prima sa fie Sibiu – Brasov. Este posibil (…) aceste lucruri se negociaza si cu Comisia Europeana, pentru ca este vorba despre traseele de transport european. Este o anumita parte din Europa care doreste ca prima sa inceapa Sibiu – Pitesti si exista si o alta parere, ca prima sa fie Sibiu – Brasov si care sa ajunga pana in Bacau”, a mai spus Dragnea.
„Avantajele ar fi, in primul rand, la construirea autostrazii,” arata Nicolae Gnatiuc, viceprimarul municipiului Onesti. „Constructorii din zona ar avea de lucru. Acesta ar fi primul castig si imediat. Ulterior putem vorbi de castigul agentilor economici care-si desfasoara activitatile in imediata apropiere.”

In conditiile in care DN 11 este extrem de tranzitat, iar lucrarile de modernizare intarzie, o eventuala autostrada pe tronsonul Bacau – Onesti – Brasov e vitala si poate aduce avantaje mediului de afaceri, poate chiar o repozitionare a investitorilor in raport cu platforma industriala a Onestiului. „Avantajele sunt inestimabile. Facem legatura cu Coridorul european, cu granita de vest. Abia atunci am putea spune ca suntem atractivi din punct de vedere industrial. Abia atunci putem spera ca vin investitori in Onesti. N-am stiut ca exista un astfel de proiect. Este exceptional pentru Onesti, daca se va realiza. Macar drum expres daca ar face, ar fi senzational. DN 11 este o sosea foarte circulata si foarte obosita. Am avut vreo patru ani restrictii pe podul de la Oituz, iar acum se repara, pentru ca au aparut alunecari de teren. La momentul acesta tot traficul spre Transilvania, spre Sibiu, Brasov, se circula pe DN 11, asa cum se circula, greu,” subliniaza Stefan Martin, presedintele PDL Onesti.

Omul de afaceri Constantin Lazar, presedintele PNL Onesti, are un punct de vedere ceva mai nuantat: „Autostrada pe langa Onesti e o sansa pentru a eficientiza afacerile celor care inca n-au murit, de pe platforma industriala, si ma gandesc aici, in primul rand, la scaderea costurilor cu transportul marfurilor. Toti cei care acum produc si sufera din cauza izolarii Onestiului la nivel de infrastructura ar putea primi o gura de oxigen, prin constructia autostrazii. Apoi, prin intermediul autostrazii am putea crea un flux de marfuri spre doua aeroporturi, Bacau si Brasov, care vor ajunge probabil tot cam in aceeasi perioada sa existe si sa functioneze la nivelul asteptarilor. Provocarea e sa nu se distruga iremediabil Onestiul pana atunci, pentru ca asta e drumul pe care s-a pornit. Deci, cine nu va fi omorat de actualele politici ale administratiei locale, va avea sansa sa se bucure de autostrada”, spune Lazar.

Autostrada Sibiu – Brasov – Onesti – Bacau, cam pe cand?

Ritmul in care se realizeaza lucrarile la investitiile in infrastructura rutiera din Romania nu este insa deloc incurajator. Conform publicatiei Ziarul Financiar, „cele mai importante zece santiere de autostrazi aflate in constructie, cu o lungime cumulata de 250 de kilometri, sunt finalizate in proportie de 68%, desi multe dintre ele trebuia sa fie gata in aprilie (…) au inaintat, in medie, cu 2,7% in perioada 1 mai – 1 iunie, in contextul in care in aceeasi perioada a anului trecut avansul era de circa 8%, arata calculele ZF pe baza datelor transmise de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).”

„Daca se doreste, se face foarte repede,” spune Martin. „Totul este sa fie vointa politica, iar constructorul sa fie foarte bine monitorizat. Din nefericire, pana acum nu am avut asa ceva. Adica, nu stiu investitii care au fost date la timp in folosinta. Toate lucrarile au fost lungite, ca timp. O realizare la acest capitol ar fi rezilierea contractului cu Bechtel facuta de ministrul Boagiu, altfel eram buni de plata si acum.”

„Guvernul stie lucrul acesta. Administratia locala nu are nici o informatie in acest sens. In functie de buget si de importanta se poate realiza investitia intr-un timp mai scurt sau mai lung. Nu particip la elaborarea politicilor guvernamentale, inca”, arata Gnatiuc.

„Daca autostrada va gasi n Onesti pustiit, curatat de activitate economica, ar putea sa vina prea tarziu”, considera Lazar.

Dragnea, Lemnaru si Neghina, datori onestenilor cu un pasaj subteran pe DN 11
Administratia condusa de primarul Neghina, cu acordul Consiliului Local, a subtiat proiectul realizarii pasajului subteran / suprateran la trecerea peste calea ferata de pe DN 11, spre Bacau. In plus, se incearca sa se scape de mai multe sectoare de drum national de pe raza municipiului Onesti, in lungime de 9 km, care sa fie trecute in administrarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, pentru a pasa catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) responsabilitatea reabilitarii strazilor din municipiu. Documentele au fost predate, dar nu au fost preluate, spune chiar primarul Neghina: „Nu au fost preluate. Inca suntem in discutii cu Prefectura. Trebuie sa-si dea un acord pentru a da drumul la documentatie. Eu cred ca vor fi pana la urma de acord.” Prin urmare, onestenii mai au de asteptat pana se va realiza macar pasajul subteran/suprateran pe DN 11.
Ovidiu Munteanu

#2 : 12/12/2013, 11:03


@Anonymous
Lemnaru este la fel de vinovat ca si Neghina, poate mai mult… Acest fapt nu poate schimba trecutul, dar poate actualul primar, in ultimul ceas, se va invata minte din “istoria LEMNARU” si poate va inceta sa ii continule “legenda” fostului primar. Sau poate schimbata garnitura politica din municipiul acesta, poate ca trebuie ca noi, cei ce mergem la urne si votam sa nu o mai facem, mai ales cand vine vorba de unii oameni politici precum: Lemnaru, Neghina, Olteanu, Jitaru, Sova, Tofan etc… Sunt multi cei pe care trebuie sa ii scriu aici…

Ultima modificare: 12/12/2013, 19:50 – user
 

Anonymous

#1 : 09/12/2013, 15:16


La preluarea functiei de primar NEGHINA dispunea de un credit de 150 miliarde lei vechi, obtinut de administratia LEMNARU pentru repararea celor 15 Km. de drumuri nationale plus parcari. Deci 9 Km. au fost pasati din nou la la CNADNR si fondurile deturnate in alte scopuri !

Onesti Expres: care fonduri?

Ultima modificare: 10/12/2013, 08:50 – user
 

Previous Post

Mire „verde”, la 78 ani

Next Post

La rampa, frumusetea

Related Posts

Tips&tricks: ce trebuie sa stii despre procedura de dezinsectie?
Actualitate

Tips&tricks: ce trebuie sa stii despre procedura de dezinsectie?

25/02/2021
Cauti o folie pentru solar de 200 microni? Iata cele 4 motive esentiale pentru care merita sa alegi folia PERITA
Diverse

Cauti o folie pentru solar de 200 microni? Iata cele 4 motive esentiale pentru care merita sa alegi folia PERITA

11/08/2020
Rezistenenta lucrarilor. Afla care este importanta unor adezivi pentru lemn stratificat de cea mai buna calitate
Casa

Rezistenenta lucrarilor. Afla care este importanta unor adezivi pentru lemn stratificat de cea mai buna calitate

28/07/2020
Cofraje lemn – tehnici moderne in constructii
Actualitate

Cofraje lemn – tehnici moderne in constructii

24/07/2020
Cumpara biciclete clasice pana in 1600 RON, din otel sau aluminiu, de pe Internet. Iata ce avantaje ai
Sport

Cumpara biciclete clasice pana in 1600 RON, din otel sau aluminiu, de pe Internet. Iata ce avantaje ai

21/07/2020
Folie solar 200 microni – alegerea potrivita pentru solarul tau
Actualitate

Folie solar 200 microni – alegerea potrivita pentru solarul tau

03/07/2020
Next Post
La rampa, frumusetea

La rampa, frumusetea

Categorii

  • Actualitate (1,632)
  • Atitudini (97)
  • Auto (7)
  • Casa (19)
  • Cultura (306)
  • Diverse (223)
  • Editorial (420)
  • Educatie (495)
  • Eveniment (453)
  • Interviu (70)
  • Lifestyle (7)
  • Politic (131)
  • Reportaj (169)
  • Social (371)
  • Sport (546)
  • Tehnologie (6)

Posturi recente

  • Energie pentru fiecare zi: citate motivaționale care îți dau curaj să continui
  • De ce ceata salina schimbă regulile jocului în tratarea suprafețelor
  • Cabinet stomatologic sau clinică dentară? Ce alegi în București?
  • Eleganță de iarnă: Cum să alegi haina de blană perfectă
  • Zâmbetul-cameleon: Aparatul dentar pentru copii care crește odată cu ei
  • Tatuaje mici pentru bărbați: idei cool pentru încheietură
  • Sisteme stingere incendiu cu apă nebulizată: inovația care protejează clădirile moderne
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Diverse
  • Editorial
  • Educatie
  • Eveniment
  • Interviu
  • Politic
  • Reportaj
  • Social
  • Sport
© 2025 OnestiExspres.
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Politic
  • Educatie
  • Social
  • Sport
  • Altele…
    • Diverse
    • Eveniment
    • Editorial
    • Interviu
    • Reportaj

© 2020 OnestiExspres. Toate drepturile rezervate.