Onesti Expres logo
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Politic
  • Educatie
  • Social
  • Sport
  • Altele…
    • Diverse
    • Eveniment
    • Editorial
    • Interviu
    • Reportaj
No Result
View All Result
Onesti Expres
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Politic
  • Educatie
  • Social
  • Sport
  • Altele…
    • Diverse
    • Eveniment
    • Editorial
    • Interviu
    • Reportaj
No Result
View All Result
Onesti Expres Alt
No Result
View All Result

Un onestean impatimit al raliurilor automobilistice

Onesti Expres by Onesti Expres
09/02/2010
in Actualitate, Sport
0
Un onestean impatimit al raliurilor automobilistice
13
SHARES
95
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Pilotul onestean Adrian Raspopa (care de curând, la 16 august, a implinit 30 de ani) este un impatimit al raliurilor automobilistice si are un palmares deosebit de bogat. In zilele de 27–29 august el a format cu Cosmin Diacu echipajul inscris cu nr. 30 si a concurat cu un Mitsubishi Lencer Evo IX la Raliul Tarii Bârsei (macadam), ce s-a desfasurat in imprejurimile Brasovului. Competitia Raliu Tara Bârsei Dunlop Seat s-a desfasurat intr-un format inedit prin introducerea superspecialei Baneasa Rally Show in prim–planul automobilismului românesc. Aceasta configuratie a celei de-a VI-a etape a Campionatului national de raliuri i-a oferit pilotului onestean Adrian Raspopa prilejul sa organizeze o sesiune de teste pe Circuitul de la Ciolpani, unde la avut ca invitat pe George Vintila (alaturi de care a filmat pentru emisiunea “Pro Motor”). Adevarata provocare a inceput cu desfasurarea probelor raliului intr-o atmosfera incendiara. Ziua de sâmbata 28 august a fost impartita in 7 probe speciale care s-au desfasurat pe un traseu de macadam in lungime de 100 km, in zona Predeal – Azuga – Sacele. Despre aceasta competitie, Adrian Raspopa ne-a declarat: ”Traseul a fost ingust, fioarte tehnic si selectiv, cu numeroase capcane. Dupa primele 3 probe ma aflam pe locul 6 intr-un pluton compact de 18 echipaje, despartite de câteva secunde. Proba a IV-a, care a fost «regina raliului», s-a desfasurat pe distanta Sacele – Azuga (24,7 km) si am parcurs-o intr-un ritm foarte bun, reusind al III–lea timp al specialei. Aceasta ne-a propulsat pe locul V in clasamentul general, la doar doua secunde de locul IV”.
Pentru echipajul Raspopa / Diacu, clasat dupa parcurgerea a sapte probe pe locul VI in clasamentul general, ultima proba a fost una a surprizelor. Chiar inainte de start pilotul maghiar Gergo Szabo (clasat pe locul I) a abandonat din cauza unui diferential spart iar Bogdan Marisca, aflat pe locul 3 s-a oprit din cauza unor probleme tehnice. Aceasta turnura a evenimentelor avea sa il gaseasca pe onesteanul Adrian Raspopa in lupta pentru podium, cu adversarul sau direct, un alt pilot maghiar, Csaba Spitzmuller. Acesta datorita unor probleme tehnice a pierdut un minut. Pentru Raspopa si Diacu parcurgerea probei finale trebuia sa fie o formalitate pentru ocuparea locului 3. Insa Zeita Fortuna a avut alte planuri pentru cei doi si cedarea unui cauciuc uzat a adus o intârziere de 7 minute, excluzând astfel orice sansa la un rezultat bun. Cei doi s-au clasat pe locul 10, ultimul aducator de puncte in clasamentul general. Dupa abandonurile lui Gergo Szabo (Ungaria) si Bogdan Marisca (ocupantul primului loc in clasamentul general al Campionatului national de raliuri), victoria si-a adjudecat-o Vali Porcesteanu, care a fost urmat de brasoveanul Dan Gârtofan.

Un palmares de invidiat

Palmaresul inginerului auto onestean Adrian Raspopa la competitiile nationale de automobilism este unul impresionant. In anul 1999 a fost licentiat ca cel mai tânar pilot (la 19 ani), a Federatiei Române de Automobilism, dupa ce in 1998 a reusit performanta de a se clasa pe locul 2 la Raliul Clujului cu o masina autohtona (Dacia Sport). In Campionatul national de raliuri Adrian Raspopa a obtinut numeroase succese: locul 1 la Raliul Brasovului (1999) si locul 2 la Raliul Argesului – Pitesti si Siromex –Baia Mare. In anul 2000 cu o masina Renault Clio s-a clasat pe locul 4 la Raliul Cibinului ( Sibiu) iar in 2001 la Campionatul de viteza pe traseu montan s-a clasat pe locul 4 la etapa Râsnov si pe locul 2 la etapa Pârâul Rece. Anul 2002 i-a adus titlul de campion national cu echipa Rafo Racing Team (unde a fost coleg cu Titi Aur) iar in 2003 a fost vicecampion national cu aceeasi echipa. Adrian Raspopa a fost campion national la Grupa A si la clasa A 7 (in 2005), cu clasari pe primul loc in raliurile organizate la Cluj, Sibiu, Harghita, Bucuresti, Baia Mare, Câmpulung Muscel si locul 2 la Raliul Devei. In anul 2006 a fost câstigator al Grupei A, cu victorii in raliurile de la Brasov, Baia Mare, Cluj, Pitesti si Bucuresti) si locul 13 la general iar in anul 2007 a obtinut locul 11 in clasamentul general si locul 8 in clasamentul Grupei A, pilotând un Renaul Clio Super. Anul 2008 i-a adus pilotului onestean Adrian Raspopa locul 15 in clasamentul general si dupa un an de pauza (2009), el lupta din nou la toate competitiile de raliuri automobilistice din România, cu visul de a cuceri titlul de campion national absolut.

Ion Moraru
Previous Post

Performante de top pentru sportivii de la CSM Onesti

Next Post

Sute de tone de bitum cumparate de la o firma de apartament

Related Posts

Tips&tricks: ce trebuie sa stii despre procedura de dezinsectie?
Actualitate

Tips&tricks: ce trebuie sa stii despre procedura de dezinsectie?

25/02/2021
Cauti o folie pentru solar de 200 microni? Iata cele 4 motive esentiale pentru care merita sa alegi folia PERITA
Diverse

Cauti o folie pentru solar de 200 microni? Iata cele 4 motive esentiale pentru care merita sa alegi folia PERITA

11/08/2020
Rezistenenta lucrarilor. Afla care este importanta unor adezivi pentru lemn stratificat de cea mai buna calitate
Casa

Rezistenenta lucrarilor. Afla care este importanta unor adezivi pentru lemn stratificat de cea mai buna calitate

28/07/2020
Cofraje lemn – tehnici moderne in constructii
Actualitate

Cofraje lemn – tehnici moderne in constructii

24/07/2020
Cumpara biciclete clasice pana in 1600 RON, din otel sau aluminiu, de pe Internet. Iata ce avantaje ai
Sport

Cumpara biciclete clasice pana in 1600 RON, din otel sau aluminiu, de pe Internet. Iata ce avantaje ai

21/07/2020
Folie solar 200 microni – alegerea potrivita pentru solarul tau
Actualitate

Folie solar 200 microni – alegerea potrivita pentru solarul tau

03/07/2020
Next Post
Sute de tone de bitum cumparate de la o firma de apartament

Sute de tone de bitum cumparate de la o firma de apartament

Categorii

  • Actualitate (1,632)
  • Atitudini (97)
  • Auto (7)
  • Casa (19)
  • Cultura (306)
  • Diverse (223)
  • Editorial (420)
  • Educatie (495)
  • Eveniment (453)
  • Interviu (70)
  • Lifestyle (7)
  • Politic (131)
  • Reportaj (169)
  • Social (371)
  • Sport (546)
  • Tehnologie (6)

Posturi recente

  • Energie pentru fiecare zi: citate motivaționale care îți dau curaj să continui
  • De ce ceata salina schimbă regulile jocului în tratarea suprafețelor
  • Cabinet stomatologic sau clinică dentară? Ce alegi în București?
  • Eleganță de iarnă: Cum să alegi haina de blană perfectă
  • Zâmbetul-cameleon: Aparatul dentar pentru copii care crește odată cu ei
  • Tatuaje mici pentru bărbați: idei cool pentru încheietură
  • Sisteme stingere incendiu cu apă nebulizată: inovația care protejează clădirile moderne
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Diverse
  • Editorial
  • Educatie
  • Eveniment
  • Interviu
  • Politic
  • Reportaj
  • Social
  • Sport
© 2025 OnestiExspres.
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Atitudini
  • Cultura
  • Politic
  • Educatie
  • Social
  • Sport
  • Altele…
    • Diverse
    • Eveniment
    • Editorial
    • Interviu
    • Reportaj

© 2020 OnestiExspres. Toate drepturile rezervate.