ADMINISTRATIE LA MISTO. Nici in a doua intalnire in doua zile consecutive nu s-a identificat solutia definitiva pentru rezolvarea problemei circulatiei in cartierul onestean Mal, bulversat de schimbarea haotica a reglementarilor. La peste cinci luni de cand traficul auto urmeaza sensurile unice pe strazile mentionate, locuitorii cartierului Mal s-au impartit in doua tabere, iar autoritatile locale nu fac decat sa amplifice scandalul, prin atitudinea lor. Primaria si Consiliul Local „alimenteaza” aceste dispute, chiar daca la prima vedere se da impresia ca se discuta pentru gasirea unei solutii. Asa cum a relatat si Onesti Expres, la ultima sedinta a Consiliului Local, desi pe ordinea de zi se afla un dialog – consultare in privinta circulatiei cu sens unic in cartierul Mal, onestenii prezenti au fost rugati sa paraseasca sala de sedinte, primarul Neghina si consilierii sai grabindu-se sa ajunga la o adunare a PSD. Nici intalnirea de a doua zi, de la Biblioteca Municipala „Radu Rosetti”, nu a debutat sub auspicii linistite, locuitorii cartierului intreband din nou de ce s-a luat hotararea de a se circula in sens unic, daca infrastructura nu permite asta (pe str. Al. I. Cuza). Onestenii au mentionat ca „Inspectoratul de Politie al Judetului (IPJ) Bacau nu a dat aviz, iar Serviciul Circulatie al Politiei Onesti a dat doar un aviz consultativ. Trebuia inaintata o documentatie catre IPJ Bacau. Str. Al. I. Cuza nu este o artera de trafic greu, aici fiind si malul indiguit al raului Casin. Si acesta a avut de suferit din cauza circulatiei autocamioanelor, ca si blocurile din zona, la care se vad fisuri!”
Primarul Laurentiu Neghina a recunoscut ca in 25 octombrie 2013 a „dat comanda la societatea Primariei, (DPP), pentru instalarea sensurilor unice, in baza contractului legal de delegare”. Aceasta marturisire a edilului – sef, cat si faptul ca Consiliul Local nu a luat o decizie pentru schimbarea structurii rutiere din cartierul Mal, i-a indignat si mai mult pe cei prezenti la intalnirea de la Biblioteca Municipala. „Este un experiment fara fundamentare de ordin tehnic si juridic. Vorbim pe acte si nu pe impresii, pentru ca nu putem face justitie ca la OTV”, a declarat avocatul Claudiu Dinga. In timp ce Laurentiu Neghina a sustinut ca a procedat „legal si moral”, onestenii din cartierul Mal i-au reprosat ca nu au nici macar o parcare si se vede o discriminare totala intre strazile Mihai Bravu si Al. I. Cuza. „Este o diferenta intre a cere si a impune! Din octombrie 2013 nu s-a pus nici macar o plomba pe str. Al. I. Cuza, care arata dezastruos”, a aratat o locuitoare din Mal. „Este o rusine cum se circula acum prin cartier! Trebuie sa ocolesti tot cartierul, pentru a ajunge cu autoturismele la blocurile unde locuim! Acest cartier «e varza» la momentul actual”, a declarat Iulian Popa, un alt locatar. „Suntem vecini cu totii! Eu sunt din 1955 aici, am crescut, odata cu orasul. Daca facem «tam – tam» cu rezistenta strazilor la traficul greu, nu rezolvam nimic! Trebuie puse semafoare si Politia sa vada cum trec soferii TIR-urilor cu 70-80 km la ora prin cartier”, a mentionat un alt onestean. Oamenii sunt ingroziti si de faptul ca in zona, unde locuiesc si foarte multi copii, in fiecare an s-au petrecut in jur de 10 accidente. Primarul Laurentiu Neghina, la capatul discutiilor: „Deoarece stadiul de proba pentru circulatia cu sens unic a fost pana in martie, vom reveni la Politia Onesti (care ne-a declarat recent ca s-a fluidizat traficul in cartierul Mal in urma acestei masuri), cu o solicitare si, in functie de raspunsul primit, vom repara strada Al. I. Cuza. Daca se recomanda pentru aceasta circulatia pe doua benzi, vom face o reparatie pentru trafic usor, iar daca va fi pentru traficul greu, atunci se va razui asfaltul, turnandu-se un strat de 6 cm plus 4 cm ca strat de uzura. Aceasta lucrare ne costa in jur de 600.000 (ce inseamna 10 la suta din bugetul Onestiului), iar de asfaltare ne apucam in zilele urmatoare, fiind nevoie de o reparatie urgenta”.
Ion Moraru