A doua editie a Raliului Moldovei – Bacau 2012 (25-26 mai) a fost dominata de piloti din strainatate. Cel mai bun dintre toti s-a dovedit francezul Francois Delecour, fost vicecampion mondial in 1993, care a câstigat sapte din cele noua probe speciale. Majoritatea s-au desfasurat pe macadam, sectiunea regina, “Nevila” (dupa numele firmei onestene care a sponsorizat competitia), fiind remarcata in mod deosebit de participantii la a treia etapa a campionatului national, organizata de catre Adrian Raspopa (presedinte ACS Rally Spirit Onesti). “Proba lunga a fost exceptionala. Chiar daca sunt obisnuit din campionatul mondial cu astfel de probe, aceasta m-a solicitat foarte mult. Organizatorii de raliuri din România ar trebui sa caute astfel de probe speciale, intrucât pe ele este spectacolul”, a subliniat Francois Delecour, care a bifat prima sa victorie in România. De altfel, se poate spune ca pe “Nevila” (Trebes – Moinesti, 26,6 km) s-a stabilit si câstigatorul Raliului Moldovei, in conditiile in care, la prima trecere pe aceasta proba, Gergo Szabo (liderul dupa prima zi) a intâmpinat probleme la masina. “A fost un raliu foarte frumos, iar proba lunga a fost superba. Mi-a placut foarte mult, chiar daca acolo am pierdut raliul. Cine stie, daca nu s-ar fi spart amortizorul, poate alta ar fi fost desfasurarea ostilitatilor”, a spus Szabo, clasat pe locul al II-lea, la 1 minut si 28 de secunde in spatele câstigatorului. Pozitia a III-a a fost ocupata de Csaba Spitzmuller, care a bifat al treilea podium consecutiv din tot atâtea etape desfasurate in acest sezon. “A fost un raliu frumos, cu probe spectaculoase. Am avut probele cu electronica, pneurile, stabilitatea, dar chiar si asa suntem fericiti pentru locul obtinut”, a punctat Spitzmuller.
Pe locul al IV-lea a terminat Dan Gârtofan, urmat de campionul in exercitiu Valentin Porcisteanu, care si-a pastrat pozitia de lider in clasamentul general. Porcisteanu a concurat pe masina de anul trecut a onesteanului Titi Aur, in conditiile in care bolidul sau a fost avariat la o sesiune de teste. “Important este ca am ajuns cu masina intreaga la final. Atât ne mai trebuia, sa o «indoim», ca mai avem una lovita acasa. Ii multumim lui Titi Aur pentru mâna de ajutor pe care ne-a intins-o, nu stiu ce ne-am fi facut daca nu ne-ar fi dat masina”, a declarat campionul en-titre.
Edwin Keleti a terminat pe 6, fiind urmat de câstigatorul de anul trecut al Raliului Moldovei, Bogdan Marisca. Au mai punctat Lucian Preda, Simone Tempestini si Alexandru Filip. La echipe, podiumul a fost ocupat de ESD Rally Team (68 p.), BCR Leasing Racing Team (61 p.) si Jack Daniel-s Racing Team (54 p.).
Clasament general final Raliul Moldovei: 1. Delecour (1:19:20.4), 2. Szabo (1:20:48.4), 3. Spitzmuller (1:21:42.0), 4. Gârtofan (1:22:03.7), 5. Porcisteanu (1:23:27.5), 6. Keleti (1:24:32.8), 7. Marisca (1:25:01.4);
Clasament general Campionatul National de Raliuri:
1. Porcisteanu (60 p.), 2. Spitzmuller (51 p.), 3. Gârtofan (39 p.), 4. Francois Delecour (35 p.), 5. Gergo Szabo (30 p.), 6. Edwin Keleti (18 p.), 7. Preda (14 p.), 8. Filip (9 p.), 9. Tomita (8 p.), 9. Marisca (8 p.). (Dana P.)