Vor sa se spele pe maini de trei sectoare de drumuri nationale pe care le au in administrare, dar habar nu au nici cui trebuie sa le paseze, pentru a fi reabilitate. Cele trei sectoare care au trecut prin Consiliul Local Onesti in sedinta din 18 iunie, pentru a fi cedate Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, au ajuns din nou, la inceputul lui iulie, la mapa. Primarul care „rupe usi pe la Bucuresti”, dupa cum s-a exprimat in sedinta din iunie Laurentiu Neghina, pare ca nu stie unde sa apeleze.
Sectoarele din DN11 care traverseaza Municipiul Onesti intre km 129+770 – 132+500 (in total 2,730 km) – „de la sensul giratoriu de la Penny (Penny Market – n. red. pana la iesirea spre Bacau)”; DN11 A, care traverseaza Municipiul Onesti intre km 1+500 – 6+700 (in total 5,2 km) – „spre Radeana”; DN12A, care traverseaza Municipiul Onesti intre km 114 + 600 si km 115+530 (in total 0,93 km) – „spre Targu Ocna” au ajuns din nou sub nasul consilierilor locali onesteni, dupa ce mai fusesera si in iunie, pentru a fi cedate C.N.A.D.N.R., pentru a fi reabilitate. Istoria sectoarelor prin hartoage e veche de ani, dupa cum a subliniat consilierul Stefan Martin in iunie „la mine e clar. Daca mai trece un an, mai avem proiectul asta pe ordinea de zi. L-am plimbat pe asta… cred ca-i a treia oara. In mandatul dumneavoastra e a treia oara. (…)”. Dar nu a trecut nici macar o luna. Dupa ce in iunie Laurentiu Neghina a spus Consiliului Local: „probabil ca va intrebati de ce apare iar in Consiliu. La vremea respectiva s-a cerut predarea la Ministerul Dezvoltarii, intre timp am ajuns la Ministerul Dezvoltarii si ni s-a spus ca la Ministerul Transporturilor trebuie sa ajunga, e clara situatia”. Atat de clar, incat trei saptamani mai tarziu Neghina a venit cu un alt proiect, „privind predarea unor sectoare de drumuri nationale, proprietate publica a statului, din administrarea Consiliului Local al Municipiului Onesti, judetul Bacau, in administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura, Investitii Straine, Parteneriat Public-Privat si Promovarea Exporturilor, in vederea realizarii de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – S.A. a activitatilor de interes national in domeniul administrarii drumurilor nationale”.
Domnule primar, notati!
Conform OUG 96 / 2012, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (C.N.A.D.N.R.) a trecut de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura, Investitii Straine, Parteneriat Public-Privat si Promovarea Exporturilor. In conformitate cu art.32, alineatul 3 din OUG 96/2012 Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura, Investitii Straine, Parteneriat Public-Privat si Promovarea Exporturilor s-a substituit in toate drepturile si obligatiile Ministerului Transporturilor in ceea ce priveste infrastructura de transport rutier.
Teodora Ciuraru