Drumul comunal 175 Beresti-Tazlau – Turluianu, in modernizare. Dumitru Tulpan, primar Beresti-Tazlau: “La mijlocul lui iulie taiem panglica”.
Masura 322 d) „Investitii privind lucrari de refacere si modernizare a infrastructurii rutiere afectate de inundatii in 2010” din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 a facilitat reabilitarea drumului Beresti – Tazlau – Turluianu, dupa ce o portiune a fost maturata de inundatiile din 2010, motiv pentru care a devenit eligibil in cursa pentru atragerea fondurilor europene nerambursabile. Proiectele au fost depuse in vara lui 2011, insa abia in septembrie 2012 au fost semnate contractele de finantare. La DC 175 Beresti-Tazlau – Turluianu, km 0 – 3 + 850, ordinul de incepere a lucrarilor a fost semnat in aprilie. „Investitia de 1 240 000 euro, fonduri europene nerambursabile, era absolut necesara, in conditiile in care drumul nu a fost niciodata asfaltat, a fost afectat de inundatiile din 2010 – cand am avut si 20 case partial afectate de ape la Tescani – si, in plus, deserveste satele Beresti Tazlau si Turluianu, ai caror locuitori insumeaza aproximativ jumatate din populatia comunei”, ne-a declarat primarul Dumitru Tulpan.
La nivelul judetului Bacau au fost acceptate la finantare proiecte in valoare de 10 300 000 de euro depuse pe Masura 322 d) „Investitii privind lucrari de refacere si modernizare a infrastructurii rutiere afectate de inundatii in 2010”. Castigatoare au fost comunele Faraoani, Ghimes Faget, Stefan cel Mare, Pancesti, Beresti-Tazlau, Beresti-Bistrita, Strugari si Nicolae Balcescu.
Drumul Beresti – Tazlau – Turluianu, modernizat si cu bani de la bugetul local
DC 175 va fi modernizat in totalitate, chiar daca fondurile nerambursabile au fost acordate doar pentru tronsonul km 0 – 3 + 850. „Aproximativ un kilometru si jumatate va fi modernizat cu bani de la bugetul local. In maxim o luna lucrarile vor fi scoase la licitatie”, subliniaza primarul Dumitru Tulpan, care vede in modernizarea infrastructurii rutiere principalul pilon pentru dezvoltarea zonei.
Guvernul a emis in aprilie Ordonanta 28, care se vrea a fi o inlocuitoare a Ordonantei 7 si atinge si aspecte ale Programului National de Dezvoltare a Infrastructurii promovat de Guvernul Boc, prin Ministerul Dezvoltarii condus de Elena Udrea. Aceasta include submasura „modernizarea satului romanesc”, in cadrul careia se pot depune proiecte pentru modernizarea infrastructurii rutiere, retele de apa si canalizare, reabilitarea si modernizarea scolilor, spitale, camine culturale si baze sportive.
Dumitru Tulpan, primar Beresti – Tazlau: „Retele de apa si canalizare gandite la nivelul unei comune intregi sunt un moft. Sunt comune care au sate intregi foarte imbatranite. Un batran de 70 ani nu se mai racordeaza el la retele. Astea trebuie facute pe sectoare, unde e populatie tanara, unde stii ca nu vor ramane nefolosite. Eu ma voi axa pe infrastructura rutiera. Voi depune proiecte, imediat ce vor aparea normele metodologice ale Ordonantei, pentru modernizarea a 4 km de drumuri comunale in satul Enachesti, pentru modernizarea a 2 km din Turluianu si a cate unui kilometru si jumatate din Prisaca, Bosoteni si Tescani. Daca ai drumuri bune, altfel vine cineva sa-si faca o casa, sa investeasca in comuna. E un mit ca trebuie sa faci mai intai retelele de apa si canalizare si dupa aceea drumurile. Acum se pot face retele paralele.”
Cristina Andreica