“Nici macar la jumatate nu mai e vanzarea care era la inceput, dar nu cred ca unele magazine se desfiinteaza, ci cred ca va referiti la Nevila, cel care le-a mutat pe toate intr-un singur loc. Noua ne-a mers bine in primii trei ani de zile, dupa care, treptat, treptat volumul vanzarilor a scazut. Oricum, produsele comercializate de noi au iesit demult din tipicul consacrat, adica nu mai e cum era odata, ca toate produsele costau 38.000 de lei vechi. Nu cred ca vor disparea vreodata genul asta de magazine deoarece clientii nostri sunt, in special oameni de la tara, iar oferta noastra este foarte variata.”
Nicoleta Ghibilic, patroana de magazin
Dispar magazinele de “38”
Asa-numitele magazine cu produse de 38.000ade lei, aparute in anul 2004, au inceput sa dispara in municipiul de pe Trotus. Fie ca a fost vorba de decizia de inchidere a unora din cauza nerentabilitatii lor, fie ca s-au mutat in alte spatii, se poate spune ca acestea nu mai fac parte din peisajul onestean.
Au aparut ca ciupercile dupa ploaie
Magazinele care ofereau produse dintre cele mai ieftine potentialilor clienti au aparut in urma cu aproximativ cinci ani. Culmea ironiei ca, la un moment dat, aveai senzatia ca tot Onestiul s-a transformat intr-un urias magazin cu astfel de produse. Se cumpara mult, se cumpara repede, practic tot stocul disparea rapid de pe rafturi semn ca locuitorii municipiului de pe Trotus ar fi cumparat orice le-ar fi fost oferit, singura conditie era ca pretul sa fie atractiv. “La inceput, in 2004, cand am aparut noi pe piata, pai nici nu va inchipuiti cat de bine se vindeau produsele noastre. Se cumpara orice. Puteam sa aducem cantitati mari de marfa, caci nu ne era frica ca ramanem cu ele pe stoc. Acum nu se mai intampla asa…”, ne povesteste un patron de astfel de magazin.
Psihoza numita 38
Asta apreciaza a fi unul din patronii care au deschis printre primii la Onesti acest gen de magazine si care la scurt timp le-a inchis pe toate. “Se poate spune ca mai mult a fost vorba de o psihoza generala. A tinut foarte putin, iar mai apoi am incercat, in repetate randuri, ca imaginea magazinelor mele sa nu fie asociata cu aceasta expresie. Si totusi, si la aceasta ora, cand oamenii fac referire la magazinele mele spun: mergem la Nevila, la a38a. Deci nici dupa atata timp aceasta formula nu a disparut. De fapt, cred ca ea reflecta faptul ca noi avem cele mai bune preturi si cele mai bune produse”, ne-a explicat Laurentiu Neghina, patronul cunoscutului lant de magazine Nevila.