In saptamana 18-22 aprilie 2016 s-a desfasurat cea de-a V-a editie a Programului “Scoala Altfel: Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”, program dedicat activitatilor extracurriculare si extrascolare. Cu acest prilej, elevii claselor a V-a A, a V-a D, a V-a E, a VI-a A, a VI-a B si a VI-a D din Scoala Gimnaziala “George Calinescu” – Onesti au participat la proiectul educational “Pericolele adolescentei”. Activitatea s-a desfasurat in data de 21 aprilie 2016, in Sala de festivitati a Filialei “Cosanzeana” a Bibliotecii Municipale “Radu Rosetti” – Onesti si a avut ca scop formarea capacitatii de cunoastere / autocunoastere, in vederea preintampinarii / gestionarii optime a problemelor specifice adolescentei. La aceasta activitate, coordonata de profesorii Hahuie Monalisa, Sabareanu Lacramioara si Sandu Adrian, au fost invitati profesorul psihopedagog Curcuta Angela si agentul-sef adjunct Moisa Nelu de la Politia Municipiului Onesti. Programul activitatii a cuprins: prezentarea scopului si a obiectivelor activitatii (prof. Hahuie Monalisa); prezentarea PPS-ului “Adolescenta – perioada marilor intrebari” (prof. Hahuie Monalisa); prezentarea transformarilor fizice ale adolescentului (prof. Sabareanu Lacrimioara); prezentarea transformarilor psihice ale adolescentului (prof. psihopedagog Curcuta Angela); prezentarea inclinatiilor spre violenta ale adolescentului (agent-sef adjunct Moisa Nelu); prezentarea beneficiilor practicarii unui sport de catre adolescenti (prof. Sandu Adrian). Activitatea le-a oferit elevilor posibilitatea de a primi raspuns la anumite intrebari care ii framanta si de a descoperi diverse modalitati de evitare a pericolelor. S-au dezbatut probleme specifice adolescentei, varsta de tranzitie intre copilarie si maturitate, presarata cu diverse conflicte, determinate de dorintele adolescentilor care nu respecta limitele impuse de adulti. In urma dezbaterii, s-au conturat cateva concluzii importante. Astfel, s-a evidentiat ideea ca trecerea de la lipsa de griji a copilariei la responsabilitatile maturitatii se realizeaza, de cele mai multe ori, cu dificultate, sub imperiul nesigurantei, al confuziei, al sentimentului de teama, toate acestea putand alimenta conflicte serioase.
De asemenea, a fost pusa in lumina ideea ca adolescentul este vulnerabil, dominat de diverse temeri: de esec, de a fi ridiculizat, de a fi neinteles sau respins. Toate acestea pot conduce la formarea unei imagini de sine negative, cu efecte dezastruoase pentru dezvoltarea lui ulterioara. Din aceste motive, adultii trebuie sa vina in sprijinul adolescentilor, aratandu-le cum s-ar putea bucura de farmecul varstei daca nu ar fi prea preocupati de ceea ce li se intampla si daca nu s-ar lasa doborati de problemele aparent insurmontabile. Adolescentii trebuie indrumati sa-si canalizeze energia in directia construirii un ideal, pentru a putea evita pericolele care ii pandesc. Ion Moraru, cu sprijinul Colectivului didactic de la Scoala Gimnaziala “George Calinescu” din Onesti