Lucrari semnate de pictorul Ion Zarnescu, reunite sub titlul „Spiritualitate si traditie romaneasca”, au fost vernisate in cadrul unei expozitii la Biblioteca Municipala „Radu Rosetti” din Onesti, chiar in preajma aniversarii zilei de nastere a autorului. Zarnescu s-a nascut in 13 noiembrie 1950, in satul Curita, comuna Casin, iar dupa absolvirea scolii pe meleagurile natale a imbratisat marea sa pasiune pentru pictura. Artistul a urmat intre 1967-1969 cursurile Filialei Onesti a Scolii Populare de Arta Bacau, iar primul sau profesor a fost Gustav Muller, originar din Sighisoara, care a si donat in jur de 40 tablouri Muzeului Municipal de Istorie din Onesti. Ca elev al profesorului Ghita Mocanu, Ion Zarnescu a pastrat mereu in lucrarile sale o cromatica aparte, iar de la profesorul Ilie Boca, unul dintre cei mai cunoscuti pictori modernisti bacauani, a descifrat tainele desenului si ale istoriei artei. In 1967, la 17 ani, pictorul de pe valea Casinului a cunoscut-o pe venerabila Ecaterina Ardeleanu, impreuna cu care a invatat sa picteze biserici. „Ucenicia” a facut-o chiar in acel an, in care a realizat pictura a trei biserici din Bucuresti, alaturi de Ecaterina Ardeleanu (nonagenara azi) si de Aurelian Bucataru. Intre 1977-1982 Zarnescu a urmat Scoala de Pictura Bisericeasca a Patriarhiei Romane. Desi a avut in zona Vaii Trotusului numeroase expozitii de grup odata cu desfasurarea „Cantarii Romaniei”, e cunoscut in Romania mai ales prin cele aproape 60 biserici pictate pe tot intinsul tarii.
Despre vernisajul de la Biblioteca Municipala a vorbit profesoara Elena Serbu, directoarea institutiei: „Aceasta prima expozitie organizata la biblioteca noastra cuprinde o singura icoana, sase tablouri reprezentandu-i pe patriarhii Romaniei si mai multe lucrari dedicate portului traditional romanesc din Bihor, Fagaras, Hunedoara, Hateg, Vlasca, Muscel, Gorj, Bistrita-Nasaud, Suceava si Bacau. La loc de cinste se afla portretele lui Traian si Decebal, simboluri ale etnogenezei romanesti”. Profesorul si artistul plastic Aurel Stanciu, membru al Filialei Uniunii Artistilor Plastici Bacau, a subliniat calitatea lucrarilor prezentate si i-a invitat pe participanti sa cunoasca lucrarile monumentale, ce acopera zeci de mii de metri patrati, realizate de Ion Zarnescu. Expozitia „Spiritualitate si traditie romaneasca” aduce doua lucruri noi: prezentarea costumelor populare traditionale din mai multe zone etnografice si a celor care au condus Biserica Ortodoxa Romana, de la Prea Fericitul Miron Cristea (care a fost si prim-ministru in vremuri de restriste) la Prea Fericitul Daniel, Intaistatatorul actual al Bisericii Ortodoxe Romane. „Am adus in expozitie aceste lucruri pentru ca nu se stie daca le va mai face altcineva. Atras de o zona mirifica, atat vara cat si iarna – Tara Fagarasului (unde am pictat opt biserici), am surprins si frumusetea portului popular, asa cum am indragit costumele populare si din alte zone. In aceasta simbioza cu biserica, am infrumusetat expozitia de la Onesti si cu chipurile a opt patriarhi, care doar la Patriarhia Romaniei mai sunt prezentati in acest mod, unic. Pe trei patriarhi ai Romaniei i-am cunoscut personal, pe Iustinian Marina, pe Iustin Moisescu si pe Teoctist, eu pictand o biserica in satul sau natal, dintr-o margine a Botosanilor”, a marturisit Ion Zarnescu. Constantin Tudose, un neobosit cautator ce pune in valoare comorile Casinului (el daruind bibliotecii onestene volumul „Portile de lemn ale satului, Portile sufletului”, pe care l-a realizat staruind in surprinderea fotografica a peste 300 porti ale acestor meleaguri, despre care a prezentat si numeroase amanunte), a mentionat la vernisajul expozitiei lui Ion Zarnescu ca „oameni ca el duc faima locuitorilor si vaii Casinului!” Cu o placere sincera a plecat de la aceasta expozitie (ce poate fi vizitata pana in perioada sarbatorilor de iarna) si inginerul Gheorghe Costea: „Am fost incantat sa intalnesc atat de multi oameni obisnuiti cu astfel de evenimente. Luate sub rezerva ca a fost o expozitie tematica a pictorului Ion Zarnescu, aprecierile au fost magulitoare la adresa sa, mai ales ca doreste sa revina cu lucrari fara a fi marcate de obisnuinta picturii bisericesti.”
Ion Moraru