Sedinta Consiliului Local Onesti, desfasurata miercuri 11 iulie, a debutat cu depunerea juramântului in calitate de consilier local al lui Emil Lemnaru (ce a lipsit de la sedinta de investire a noului legislativ onestean, care a avut loc la sfârsitul lunii iunie). In pofida unei veri arzânde, cu temperaturi foarte ridicate dar si cu nori ce abia au picurat câtiva stropi de ploaie, atmosfera in care s-a desfasurat sedinta Consiliului Local Onesti a fost una in care a plutit un aer proaspat, cu un altfel “respiro” in dezbaterile consilierilor locali. Primul proiect de hotarâre al acestei sedinte a vizat rectificarea bugetului municipiului Onesti, generata de faptul ca la unele prevederi bugetul nu este folosit in totalitate. Consilierul Ciprian Zarzu a mentionat ca “pe viitor este bine de a se folosi in totalitate bugetul, pentru fiecare sectiune care este mentionata”. La al doilea proiect de hotarâre de pe ordinea de zi s-a avut in vedere aprobarea utilizarii sumei de 5 milioane de lei din creditul de 14 995 472 lei pentru finantarea unor proiecte din fonduri europene. Este vorba despre proiectele Reabilitare Colegiu National “Dimitrie Cantemir”, Amenajarea zonei centrale a Onestiului, Modernizare strazi in cartierul Lanul Garii, Amenajarea de spatii verzi in municipiu si Sistemul de monitorizare pentru prevenirea infractionalitatii, la toate acestea care sunt in curs de derulare solicitându-se o prefinantare de 10 la suta. Proiectul a fost votat cu unanimitate de voturi, lucru care nu s-a intâmplat si la proiectul privind infiintarea functiei de administrator public la nivelul municipiului Onesti (unde 4 consilieri, 2 de la PNL si 2 de la PP – DD au votat impotriva). Desi primarul Victor Laurentiu Neghina a mentionat ca “prin infiintarea acestei functii doresc sa ma degrevez de anumite probleme, ce ma tin legat de birou”, consilierii locali onesteni au venit cu numeroase propuneri. “Administratorul public – city manager, cum mai e cunoscuta aceasta functie – inseamna niste calitati speciale pentru cel care o va ocupa. El trebuie sa cunoasca notiunile de administrare , sa fie un om activ, intreprinzator, foarte bine pregatit”, a mentionat Emil Lemnaru. Secretarul municipiului, Daniel Spânu a declarat ca “administratorul public va avea calitatea de ordonator principal de credite iar el va raspunde si de serviciile publice”. In cadrul acestei sedinte a fost abrogata Hotarârea Consiliului Local privind Regulamentul de organizare si functionare a activitatii de blocare, ridicare, transport, depozitare si eliberare / deblocare a autovehiculelor. De asemenea, consilierii locali ai Onestiului au votat si reprezentantii Consiliului Local in Consiliul de Administratie al Spitalului Municipal. Acestia sunt Stefan Martin si Loredana Antohe, membri supleanti in acest consiliu fiind Alexandru Cristea si Corina Alexe. Ion Moraru
#1 : 18/07/2012, 04:54
Functia de city manager la un municipiu cu 40000 locuitori arata ce Primar bine pregatit a-ti ales.Poate se vor pune city manageri si la comune? Rusine!