50 lei fara TVA / an costa locul de parcare inchiriat de la Primaria Onesti. Sumele incasate intra in bugetul SC Domeniul Public si Privat. Prin regulamentul de organizare si functionare a sistemului de parcare cu plata aprobat de consilierii locali, onestenii au obligatia sa-si deszapezeasca locul de parcare si au dreptul asupra locului 24 de ore din 24. Mai ramane ca Primaria sa traseze locurile de parcare si sa le amenajeze.
Onestenii mai pot inchiria un loc de parcare in incinta blocului in care locuiesc, insa numai dupa ce angajatii Primariei le vor delimita. Anual, inchirierea unui spatiu costa 50 lei, fara TVA. In schimbul acestui tarif, firma Primariei, SC Domeniul Public si Privat, marcheaza cu vopsea locul de parcare si efectueaza serviciul de salubritate. Conform regulamentului de organizare si functionare a sistemului de parcare cu plata, onestenii au dreptul asupra locului de parcare 24 de ore din 24, iar in timpul sezonului rece au obligatia deszapezirii acestuia. „Procedurile de inchiriere a spatiilor de parcare s-au incheiat. De la sfarsitul anului 2013 am inceput sa atribuim aceste spatii, incepand din zona strazilor Daciei, Pinului, Buciumului, Marasesti. Chiar daca oamenii si-au manifestat intentia de a inchiria, nu am reusit sa marcam toate locurile de parcare. Mai sunt zone unde nu s-au marcat locurile, desi a fost data aprobarea inchirierii. Cand conditiile meteo vor permite, vom finaliza marcajul locurilor de parcare. Se mai pot aproba inchirieri de locuri de parcare, daca mai sunt locuri libere,” a anuntat Nicolae Gnatiuc (foto, prim-plan), viceprimarul Municipiului Onesti.
Inca nu s-a incheiat programul de marcare si inchiriere a locurilor de parcare din municipiu, dar deja au aparut nemultumiri din partea onestenilor, care reclama lipsa spatiilor suficiente si tariful mult prea mare. „Mi se pare foarte mare tariful. Si de ce ar plati oamenii parcarea, daca nu exista? Eu platesc, dar sa ma folosesc doar eu de loc. Dar daca ma trezesc ca a parcat altcineva pe locul meu, eu unde imi pun masina? La Asociatia de proprietari pe care o reprezint ar fi nevoie de vreo 30 de locuri de parcare. Acum nu avem nici un loc amenajat. Este o parcare in spatele mall-ului de pe Aleea Parcului nr.3. cand oamenii isi parcheaza masinile acolo trebuie sa se certe cu cei de la magazine, care spun ca-s parcarile lor. Si asa s-au trezit oamenii mei cu cauciucurile taiate,” explica Constantin Bordea, presedintele Asociatiei de proprietari Aleea Parcului nr. 3.
In schimb, la Asociatia nr. 6 sunt parcari, dar neamenajate, desi promisiuni au fost facute. „La noi este spatiu, dar ar trebui amenajate locurile de parcare. In zona noastra trebuia sa se apuce de parcari inca din vremea lui Lemnaru, dar cand a venit primar Neghina a pornit cu amenajarile din zona unde locuieste el. Pe noi ne-a sarit. Ei ne-au trimis o hartie oficiala, prin care ne instiintau ca suntem planificati pentru 2014. Acum sa vedem. Fiecare ar dori sa stie ca are locul lui de parcare, cand vine seara sau la orice ora si ca are unde sa-si parcheze masina. Tariful nu mi se pare prea mare,” declara presedintele Sorin Apistoaie.
De aceste abonamente pot beneficia si societatile comerciale care au stabilit in Onesti sediul sau punctul de lucru, dar numai cate un loc de parcare. Totodata, 15% din fiecare lot de parcare s-a alocat masinilor inmatriculate in strainatate, celor care vin in vizita, locuitorilor care nu sunt din zona, conform secretarului Primariei, Daniel Spanu.
Incasarile merg la Paris
Consiliul Local, in cadrul ultimei sedinte, a aprobat trecerea veniturilor rezultate din incasarea tarifului pe inchirierea locurilor de parcare din municipiul Onesti in bugetul firmei Primariei, SC Domeniul Public si Privat (DPP). Au existat si voci impotriva unei astfel de decizii. „Ar trebui ca abonamentele sa fie platite tot la Primarie. Asa cum platesc taxele si impozitele pe case, la masina, sa plateasca si pentru locul de parcare,” a solicitat Stefan Martin, consilier local PDL. „Oamenii se plangeau de faptul ca ii trimitem si la DPP si la Primarie, iar cei de la DPP cunosc mai bine situatia din teren decat noi. E normal ca cei care administreaza sa si incaseze,” motiveaza Nicolae Gabureanu, directorul economic din cadrul Primariei, completat de Spanu: „avand in vedere ca locurile de parcare sunt curatate, intretinute de DPP, e normal ca tot ei sa incaseze aceasta taxa.”
Marius Munteanu
#3 : 25/06/2014, 19:27
Ultima modificare: 30/06/2014, 16:12 – user
#2 : 27/02/2014, 15:59
Ultima modificare: 01/03/2014, 12:41 – user
#1 : 24/02/2014, 12:33
Ultima modificare: 24/02/2014, 18:33 – user