– Stimate domnule presedinte al SC Alimon SA, Ioan Tofan, cum se prezinta onestenilor, acum an luna august, societatea comerciala pe care o conduceti?
– Avem an administrare directa un numar de opt magazine alimentare, cu autoservire an toate zonele Onestiului, inclusiv an piata municipiului. De asemenea, mai detinem trei cofetarii, doua laboratoare de productie (cu produse de cofetarie, patiserie si carmangerie), un depozit de distributie, un magazin cu produse industriale si un restaurant. La momentul actual avem an jur de 130 de salariati si suntem spre finalul perioadei de fuziune antre SC Alimon SA si SC Alim Impex SA, societati la care actionarii si conducerea sunt aceeasi. an ultimul timp am anchiriat o serie de spatii iar altele, care nu erau rentabile, au fost trecute an conservare. S-a facut o noua normare a personalului si s-au eliminat lucrurile mai putin productive. O serie de produse s-au specializat pe cele doua laboratoare ce produc atat pentru reteaua proprie cat si pentrualti beneficiari.
– Cum faceti fata concurentei, care este vizibila de la o zi la alta, din ce an ce mai mult?
– ancercam sa facem fata concurentei lanturilor de magazine aBilla, aProfi” si aPenny Market”, dar este foarte greu. si mai greu va fi din luna octombrie, atunci cand va ancepe sa functioneze an Onesti, cel mai puternic concurent – aKaufland”. ancercam sa diversificam gama sortimentala a produselor cautate de clienti si urmarim ca sa oferim permanent promotii si oferte speciale, care sa fie an sprijinul acestora. Mai avem mult de lucru cu personalul de servire, care nu antotdeauna foloseste metodele cele mai eficiente pentru atragerea cumparatorilor, an unele situatii amabilitatea lasand de dorit…
– Pentru atragerea clientilor, ce urmariti an mod deosebit?
Disturbed dvd – Clientilor, ancercam sa oferim pe langa diversitate si o calitate mai buna a produselor. Aceasta, prin pastrarea unui lant frig corespunzator si a unor produse ce se anscriu atat an limita termenului de calitate cat si a termenului de garantie. Am folosit cu eficienta sistemul platesti un produs si primesti doua, care a dat rezultatele asteptate. anca avem mult de lucru. De asemenea, am facut o serie de modernizari la magazine, ansa acestea sunt insuficiente. Am refacut fatadele unitatilor an proportie de 75 la suta si vom face reabilitari si aninteriorul magazinelor. Aceste actiuni continua si an prezent.
– Cum afecteaza criza financiara aceasta societate comerciala?
– Suntem foarte afectati de criza financiara. Ea se simte atat la nivel local cat si national. Lunile cele mai intens folosite de cumparatorii romani plecati an strainatate si reveniti an tara, an vacante, erau iulie si august. Daca anul trecut an aceste doua luni vanzarile magazinelor noastre cresteau cu pana la 30 la suta, acum numarul potentialilor clienti a scazut la mai mult de jumatate, iar cumparaturile celor care vin an vacanta sunt mult mai asubtiri”! Speram an viitor, antr-o revigorare a firmelor de pe platforma borzesteana si la o revenire la bunastarea anterioara a zonei si, an acelasi timp, la ridicarea gradului de profitabilitate a societatilor bazate pe comert si a magazinelor de cartier, din care facem si noi parte.
– Un lucru surprinzator pentru onesteni este dat de faptul ca pe un site a fost postata o oferta de vanzare a firmei aAlimon”. Ce ne puteti spune despre acest lucru?
[ad#stire] – Ceea ce este pe site este un lucru adevarat. Am analizat an cadrul Consiliului de administratie cat si an Adunarea generala a actionarilor si a fost aprobata vanzarea antregului pachet de actiuni. Aceasta vanzare va avea loc an anumite conditii, avantajoase atat pentru firma cat si pentru actionari, dar numai pentru antregul pachet de actiuni si la un pret conform cu raportul de evaluare al unui expert autorizat. Acest raport s-a antocmit deja si asteptam posibili investitori.